- Πρώτη εμφάνιση φροντιστηρίων με τη μορφή ιδιαιτέρων μαθημάτων στη δεκαετία του 1960 μετά από την ανεξαρτησία.
- Τα πρώτα οργανωμένα φροντιστήρια, με τη σημερινή τους μορφή εμφανίζονται στις αρχές του 1970.
- Πρώτη προσπάθεια οργάνωσης των φροντιστηρίων σε Σύνδεσμο ξεκίνησε το 1979 από τη Λεμεσό, με την ίδρυση ενός άτυπου Συνδέσμου με την προοπτική επέκτασης σε ολόκληρη την Κύπρο.
- Οι προσπάθειες καρποφόρησαν το 1981 με την ίδρυση του Συνδέσμου Ιδιωτικών Φροντιστηρίων Κύπρου (ΣΙΦΚ).
- Άμεση σύνδεση του ΣΙΦΚ με το Κυπριακό Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο (ΚΕΒΕ).
- Το 1991 ο ΣΙΦΚ υπογράφει Μορφωτική Σύμβαση με την Ομοσπονδία Φροντιστηρίων Ξένων Γλωσσών PALSO της Ελλάδας και παράλληλα αντιπροσωπεύει τις εξετάσεις γλωσσομάθειας PALSO στην Κύπρο.
- Το 2006 ο ΣΙΦΚ συνεργάζεται στενά και με την Ομοσπονδία Φροντιστηρίων Μέσης Εκπαίδευσης ΟΕΦΕ της Ελλάδας, με κοινό στόχο τη δημιουργία μιας Πανευρωπαϊκής Ένωσης Φροντιστηρίων, στόχος που έγινε εφικτός με την ίδρυση της ENES.
- Σήμερα ο ΣΙΦΚ αριθμεί 150 ενεργά μέλη από όλη την Κύπρο.
- Τα φροντιστήρια μας προσφέρουν σήμερα όλα τα μαθήματα που έχει ανάγκη ο μαθητής, από ξένες γλώσσες μέχρι και τα πιό εξειδικευμένα, που αποσκοπούν στην απόκτηση εφοδίων για την επαγγελματική αποκατάσταση ή την εισαγωγή στα πανεπιστήμια.
- Τα αποτελέσματα των μαθητών που φοιτούν στα φροντιστήρια μέλη του ΣΙΦΚ είναι εξαιρετικά.
- Πάρα πολλοί μαθητές μας κατέκτησαν Παγκύπριες και Παγκόσμιες διακρίσεις.
Προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα νόμιμα ιδιωτικά φροντιστήρια.
- ΠΑΡΑΝΟΜΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΑΠΟ ΜΗ ΠΡΟΣΟΝΤΟΥΧΑ ΑΤΟΜΑ
- ΠΑΡΑΝΟΜΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΣΕ ΜΗ ΑΔΕΙΟΥΧΟΥΣ ΧΩΡΟΥΣ
- ΠΑΡΑΝΟΜΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΑΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΑΠΟ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ
- ΑΔΥΝΑΜΙΑ ΤΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ ΝΑ ΕΦΑΡΜΩΣΕΙ ΤΟΥΣ ΝΟΜΟΥΣ
Αθέμιτος ανταγωνισμός απο το κράτος.
- Λειτουργία Κρατικών Φροντιστηρίων (ΚΙΕ)
- Ξεκίνησαν σαν Ινστιτούτα Ξένων Γλωσσών
- Σήμερα προσφέρουν όλα τα μαθήματα - Απο τη φετεινή σχολική χρονιά, μετά από τις δυνατές πιέσεις του ΣΙΦΚ, αλλά και την αδυναμία του κράτους να πληρώνει παχουλούς δεύτερους μισθούς στους διορισμένους καθηγητές, απασχολούν κυρίως αδιόριστους καθηγητές με λίγους διορισμένους καθηγητές, ενάντια στους κανονισμούς λειτουργίας τους (άρθρο 6)
- Έχουν πρόσβαση στους καταλόγους μαθητών.
- Για εμάς απαγορεύεται να παίρνουμε τα στοιχεία των μαθητών. - Λειτουργούν με τεράστιο έλλειμμα.
- Ουσιαστικά χρηματοδοτούνται από τον προϋπολογισμό του πρωινού σχολείου. - Ο έλεγχος των Ιδιωτικών Φροντιστηρίων γίνεται από λειτουργούς των ΚΙΕ
- (δηλαδή από τους ανταγωνιστές) - Διενεργούν εξετάσεις γλωσσομάθειας που αναγνωρίζονται από την ΕΕΥ και την ΕΔΥ. Στις εξετάσεις αυτές δεν μπορούν να παρακαθίσουν μαθητές των Ιδιωτικών Φροντιστηρίων.
- Εκδίδουν διαφημιστικά φυλλάδια που δίνουν στους μαθητές κατά τις πρωινές ώρες στην τάξη, όπου διαφημίζουν τις «υπηρεσίες» τους.
Διαφημίζουν μέχρι και μεταφορά με Mini-bus
Θέσεις του ΣΙΦΚ για τα ΚΙΕ.
- Να απασχολούνται μόνο αδιόριστοι εκπαιδευτικοί σύμφωνα και με τους κανονισμούς λειτουργίας των ΚΙΕ (1991) Άρθρο 6 (Διδακτικό Προσωπικό).
- Να αναγνωρίζεται (για σκοπούς διορισμού) η προϋπηρεσία των καθηγητών που απασχολούνται στα Νόμιμα Ιδιωτικά Φροντιστήρια και στα ΚΙΕ.
- Στα ΚΙΕ να διδάσκονται μόνο μαθήματα που δεν προσφέρει ο ιδιωτικός τομέας.
- Να δημιουργηθεί νέα υπηρεσία επιθεώρησης φροντιστηρίων με τη συμμετοχή και του ΣΙΦΚ.
- Να υπάρχει ίση μεταχείριση στην πρόσβαση στους καταλόγους μαθητών, για σκοπούς ενημέρωσης.
- Να δικαιούνται ΟΛΟΙ οι μαθητές να συμμετέχουν στις εξετάσεις γλωσσομάθειας του ΥΠΠ χωρίς διάκριση.
ΑΠΟΦΑΣΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΜΟΥ 2007
ΟΜΟΦΩΝΑ ΑΠΟΦΑΣΙΣΕ ΝΑ ΔΙΚΑΙΩΣΕΙ ΤΗΝ ΠΡΟΣΦΥΓΗ ΜΑΣ ΚΑΤΑ ΤΟΥ ΤΡΟΠΟΥ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΩΝ ΚΙΕ. ΔΥΣΤΥΧΩΣ ΑΝ ΚΑΙ ΑΝΑΚΟΙΝΩΘΗΚΕ Η ΑΠΟΦΑΣΗ, ΠΟΤΕ ΔΕΝ ΕΦΑΡΜΟΣΘΗΚΕ ΓΙΑΤΙ ΕΞΑΝΑΓΚΑΣΤΗΚΕ ΣΕ ΠΑΡΑΙΤΗΣΗ Η ΕΠΑ. ΑΚΟΛΟΥΘΩΣ Η ΑΠΟΦΑΣΗ ΑΚΥΡΩΘΗΚΕ ΑΠΟ ΤΗ ΝΕΑ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΠΟΥ ΔΙΟΡΙΣΕ Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ.
ENES
Αγαπητοί φίλοι και φίλες,
Η αναγκαιότητα της συμπληρωματικής ιδιωτικής εκπαίδευσης είναι σήμερα πιό αναγκαία από ποτέ. Με την ίδρυση της ENES δυναμώνει η φωνή μας. Μας δίνεται η ευκαιρία να συνεργαστούμε, για την προώθηση των σκοπών ίδρυσης της Πανευρωπαϊκής μας Συνομοσπονδίας, για το καλό των μαθητών μας αλλά και της παιδείας γενικά στον κόσμο.